Sprawdzenie wtryskiwaczy

Jeśli zauważamy spadek lub zwiększenie spalania, auto zdecydowanie gorzej zapala na mrozie, warto sprawdzić wtryski.

W pojazdach Volvo można w niektórych rocznikach można sprawdzić korekty wtrysków poprzez diagnostykę VIDA. Jednak jest to tylko orientacyjne sprawdzenie.

Lepszym rozwiązaniem jest zrobienie tzw. testu przelewowego, który wykazuje, w jakim stanie są wtryski w danym momencie.

Test przelewowy wtrysków
Test przelewowy wtrysków w silniku D5 Volvo – trzeci wtrysk jest uszkodzony

Aby jednoznacznie sprawdzić jednak wtryski, należy badanie wykonać na specjalnie do tego stworzonych maszynach. Badania te jednak muszą być poprzedzone wymontowaniem wtryskiwaczy z silnika, co nastręcza niekiedy problemów, ponieważ wtryskiwacze z silnika, o który nie zadbano właściwie, mogą być zapieczone pod warstwą brudu i niemożliwe stanie się ich wymontowanie ręcznie. W przypadku dużych problemów z wyjęciem wtrysków, wykorzystuje się metody pneumatyczne bądź hydrauliczne.

Następnie wtryskiwacze poddaje się testom na specjalistycznym stole probierczym (np. Bosch EPS 200). Dzięki badaniu na tym stosunkowo prostym, urządzeniu serwisant jest w stanie określić po pierwsze, jaka dawka oleju napędowego jest zawracana z powrotem do obiegu, co świadczy o tym, czy wtryskiwacz jest szczelny (poprzez zadawanie ciśnienia wtryskiwaczowi zamontowanemu w gnieździe testowym) i drożny (jest to tak zwany test przelewowy wtryskiwaczy. Na czym polega? Polega on na określeniu odchylenia dawki zwracanego do obiegu paliwa od dawki standardowej – ewentualnie na którym wtryskiwaczu jest inna niż na pozostałych. W kolejnych artykułach napiszemy także jak sprawdzić wtryski domowym sposobem). Prócz tego dzięki takiemu można stwierdzić, jaką wydajnością cechuje się praca wtryskiwacza (w warunkach testowych) przy wysokich, średnich obrotach silnika i na jałowym biegu. Dzięki badaniu na tym urządzeniu można jeszcze sprawdzić dawkę pilotażową lub inaczej dawkę rozpoczęcia.

Sprawdzanie wtryskiwaczy na stole probierczym EPS
Sprawdzanie wtryskiwaczy w autoryzowanej pracowni regeneracji

Warto podkreślić jeszcze raz w tym miejscu, że nasze, nawet niewielkie, podejrzenia o uszkodzeniu układu zasilania to najlepszy moment, aby o niego zadbać. Czyszczenie i sprawdzenie wtryskiwaczy diesla to cena około 100 złotych. Regeneracja wtryskiwaczy to koszt minimum kilkukrotnie większy, a wymiana nawet kilkunastokrotnie.

W skrócie:
– test przelewowy wtryskiwaczy jak zrobić,
– sprawdzanie wtryskiwaczy benzynowych,
– diagnostyka wtryskiwaczy diesla,
– diagnostyka wtryskiwaczy common rail,
– sprawdzenie wtryskiwaczy diesel cena,
– jak sprawdzić wtryskiwacze diesel,
– test przelewowy wtryskiwaczy jak zrobić,
– sprawdzanie wtryskiwaczy benzynowych.

W serwisie AUTOINTERUS, na wykonanie usługi możesz poczekać w komfortowych warunkach, korzystając ze smacznej kawy, czytając tematyczną prasę na własnym urządzeniu elektronicznym (telefon/tablet – bezpłatny dostęp na terenie serwisu do PUBLICO24).

Problem z wtryskami w Warszawie? – zapisz numer do AUTOINTERUS Wólczyńska 308 ( tel. 22 201 34 56 )!

Nowe wtryski Denso w Toyota KD1