Volvo Cars i nowe hybrydy – mild

Volvo Cars zmodernizował jednostki T6 i T8 i dodał nowe, mild hybrid, przez co mamy więcej hybryd – z silnikiem Diesla i benzyną w modelach XC90 i XC60 – oraz S60 III i V60 III – to kolejny zaplanowany krok w kierunku elektrycznych Volvo. Wkrótce premiera Polestar 2 – zobaczymy, jak zostanie odebrany przez rynek.

New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine in Birch Light Metallic

Nowe ‚miękkie’ hybrydy (mild hybrid) pod maską mają już Audi, Hyundai, Renault czy Suzuki. Teraz po raz pierwszy sięga po nie Volvo Cars. Czym się różnią od opatentowanych rozwiązań że skrzynią planetarną Toyoty?
W skrócie układ napędowy to współpraca silnika spalinowego, elektrycznego i zespołu ciężkich akumulatorów. Można jechać nawet w trybie elektrycznym, gdzie spalinowy silnik jest wyłączony. Na przykład w autach Volvo oznaczonych T8, silnik elektryczny instalowany jest bezpośrednio przy jednej z osi. Silnik odzyskuje energię też energię z siły hamowania odciążając tym samym system hamulcowy. Niestety, każdy korzystający z tej technologii wie, że czar pryska poza miastem. Zużycie paliwa gwałtownie wzrasta, chyba, że będziemy jechać 90 km/h autostradą…

Volvo Cars Mild hybrid, 48 volts

I tu pojawia się ‚miękka’ hybryda – w skrócie: silnik elektryczny ma mniejsze zadanie. Najważniejszy jest silnik spalinowy, a silnik elektryczny znalazł się pomiędzy spalinowym a skrzynią biegów. Nie jest taki duży, pełni rolę alternatora i rozrusznika. Kolejnym elementem jest drugi akumulator, mający za zadanie magazynować energię na potrzeby silnika elektrycznego.
W czasie jazdy generuje prąd potrzebny dla systemów pokładowych, ładowania dwóch akumulatorów. Najważniejszym zadaniem jest jednak praca w trakcie jazdy, którą określimy jako nieekonomiczną. Te kilka koło watów wspomaga nas przy ruszaniu i gwałtownym przyspieszaniu – dzięki temu zyskujemy, jak podaje Volvo, 15% paliwa. Zobaczymy….

Volvo Cars Plug-in hybrid, Twin Engine

Volvo stworzyło zintegrowany, zelektryfikowany zespół napędowy, i trafi do sprzedaży pod nowym znaczkiem „B”.

Volvo Cars Mild Hybrid

Zmodernizowana hybrydowa Plug-in T8 Twin Engine o mocy do 420 koni mechanicznych wyposażona jest w nową baterię i zaawansowane ładowanie akumulatorów za pomocą hamulca. Zasięg zespołu napędowego T8 wzrósł o około 15 procent.

New Volvo S60 T8 Plug-in Hybrid Chassis


 
Unowocześniona wersja hybrydowej Plug-in T6 Twin Engine o mniejszej pojemności jest również połączona z nową technologią akumulatorową i techniką hamowania. Ten układ przeniesienia napędu oferuje również 15-procentowy wzrost zasięgu i jest dostępny w V60 i S60 sedan.
 
Model XC90 będzie dostępny z miękką hybrydową wersją benzyny lub oleju napędowego – B5 oraz B6.

Plug-In Hybrid T8

W modelu XC60 klienci będą mogli wybierać pomiędzy miękką hybrydą w wersji benzyny lub oleju napędowego B5, Diesla B4, a także miękką hybrydą benzyny B6. Benzyna B5 będzie dostępna z napędem na przednie koła lub na wszystkie koła.

Volvo T8 Twin Engine AWD

W serwisie AUTOINTERUS, na wykonanie usługi możesz poczekać w komfortowych warunkach, korzystając ze smacznej kawy, czytając tematyczną prasę na własnym urządzeniu elektronicznym (telefon/tablet – bezpłatny dostęp na terenie serwisu do PUBLICO24).

Masz Hybrydowe auto w Warszawie? Problem z nim na terenie Warszawy? – zapisz numer do AUTOINTERUS Wólczyńska 308 ( tel. 22 201 34 56 )!